H0 1 : 87 Rozchod kolejí: 16,5 mm
II. epocha - období do roku 1945 je charakteristické pro postupné slučování malých soukromých drah a vytváření velkých státních železnic. Parní trakce je na vzestupu, zdokonalují se provozní předpisy, návěstní soustava.
III. epocha - období přibližně do roku 1970. Po válce bylo nutné obnovit železniční strukturu. Parní trakce dostala konkurenci v zavádění motorové a elektrické trakci.
IV. epocha - období přibližně do roku 1990. Masivní nasazení elektrické trakce na hlavních tazích a motorové na vedlejších. Stanovena jednotná barevná schémata lokomotiv a vozů, např. typický široký žlutý pruh na hnacích vozidlech. Postupně zaváděno mezinárodní značení vozů.
V. epocha - současnost. Politické změny v Evropě zasáhly i do struktur mnoha železničních správ, např. u nás došlo k rozdělení ČSD na ČD a ŽSR, naopak v Německu došlo ke sloučení DB a DR. V mnoha zemích se budují VRT (vysokorychlostní tratě). Opět se objevují zajímavé barevné motivy na vozidlech.
VI. epocha - mezinárodní verze normy NEM 800 již uvádí specifikaci pro tuto epochu, národní verze se teprve připravují. Pro tuto epochu jsou charakteristické prvky vstupu dalších soukromých dopravců na železnici, bohatá barevná schemata vozidel. Pro naši železnici je charakteristické převedení nákladní dopravy pod ČD Cargo, osamostatnění správy železniční sítě od dopravy. Na místních tratích jsou odprodávány nepotřebné nádražní objekty, při rekonstrukcích stanic se odstraňují přebytečné objekty a koleje, které sloužily nákladní dopravě. Ta je nyní soustřeďována do velkých stanic a terminálů. V přepravě zásilek vévodí kontejnerová doprava.
Výrobce | Kód | Název | Náhled | Velikost | Cena | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
2610 | Vozidlo Robel 5422 2L, funkční model, VI | ![]() |
H0 | 6428 Kč | ||
![]() |
2611 | Pásové vozidlo ROBEL 54,22 - s tří drátovým systémem, VI | ![]() |
H0 | ![]() |
7438 Kč | |
![]() |
2618 | Robel motorové vozidlo na trať WIEBE 2L, Privat, VI | ![]() |
H0 | ![]() |
9286 Kč | |
![]() |
2619 | Robel pásové vozidlo WIEBE 3L, Privat, VI | ![]() |
H0 | ![]() |
9983 Kč | |
![]() |
2620 | Robel traťový motorový vůz 2L, DB AG, VI | ![]() |
H0 | ![]() |
9983 Kč | |
![]() |
2624 | Domíchávač na nákladním vagonu 2, Privat, V , VI | ![]() |
H0 | 3583 Kč | ||
![]() |
2625 | Domíchávaš na nákladním vagonu, 3L, V , VI | ![]() |
H0 | ![]() |
3777 Kč | |
![]() |
2652 | Pěchovací zařízení 2L Leonard Weiss, funkční model pro dvouvodičové systémy, Privat, VI | ![]() |
H0 | 12207 Kč | ||
![]() |
2654 | Pěchovací zařízení 3L Leonard Weiss, VI | ![]() |
H0 | 11698 Kč | ||
![]() |
2680 | Obousměrný Unimog 2L (železniční servis vozidel), DB AG, VI | ![]() |
H0 | ![]() |
10354 Kč | |
![]() |
2681 | Obousměrný Unimog 3L (železniční servis vozidel), DB AG, VI | ![]() |
H0 | ![]() |
6266 Kč | |
![]() |
2692 | Pěchovací zařízení 2L, VI | ![]() |
H0 | 12217 Kč | ||
![]() |
2700 | Podbíječka Plasser & Theure SPITZKE, VI | ![]() |
H0 | 9377 Kč | ||
![]() |
2701 | Podbíječka Plasser & Theurer 09-3X SPITZKE, VI | ![]() |
H0 | 9895 Kč | ||
![]() |
76870 | Čistící vagón, DR, IV | ![]() |
H0 | ![]() |
959 Kč |